Portfolio-opdracht 2: Leesdagboek
Maandag 13/10 |
Dinsdag 14/10 |
Woensdag 15/10 |
Donderdag 16/10 |
Vrijdag 17/10 |
Mails/berichten |
Mails / berichten |
Cursus taal |
Cursus verkenning van het lerarenberoep |
Cursus prehistorie |
Cursus literatuur en cultuur |
De krant en facebook |
Cursus literatuur en cultuur |
Cursus prehistorie |
Cursus geschiedenis vakdidactiek |
Facebook en nieuws |
Boek |
Facebook en nieuws |
Facebook en nieuws |
Cursus verkenning van het lerarenberoep |
Cursus TAV |
|
Mails / berichten |
Mails / berichten |
Mails / berichten |
Boek |
|
Boek |
Boek |
Facebook en nieuws |
Analyse
Het is mij opgevallen dat ik voor een student Nederlands toch vrij weinig literatuur lees. Ik houd me vooral bezig met sociale media en kleinere teksten. Ik lees voornamelijk in schoolverband, zoals de cursussen die ik tijdens lessen lees. Hier schrik ik van op aangezien ik nog het meeste lees in vergelijking met mijn vriendengroep. Het is enkel ’s avond in bed dat ik eens een boek durf vastpakken. Dit boek is in de meeste gevallen een boek voor school. Ik zou mijn leespatroon kunnen veranderen door bijvoorbeeld op de bus of tram ook te lezen in plaats van spelletjes te spelen op mijn iPhone. Gezien mijn intentie om leerkracht Nederlands te worden is, wordt het tijd om meer literaire boeken lezen. Iedere dag de krant lezen vind ik wel goed. Ik blijf op de hoogte van de actuele gebeurtenissen. Wat me ook opvalt, is dat ik van zodra ik wat vrije tijd heb altijd mijn e-mails nakijk en berichten begin te sturen en dus ook te lezen. Wanneer ik op mijn laptop zit, ga ik automatisch naar de sociale media en het internet. Het gebeurd automatisch maar ik vind het wel frappant. Hierin zou ik dan toch in moeten minderen.